Kayıtlar

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Ders Kayıtları

E-Broşür

Kayıt sistemimiz, tüm öğrencilerimiz için 16 Eylül 2024 saat 09:00'da açılacak ve 20 Eylül  2024 tarihinde saat 17.00  ders seçimine kapanacaktır.

Güz yarıyılı Eğitim Başlangıcı; 23 Eylül 2024

Ders kayıt işlemleri, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında güz yarıyılında Üniversitemize ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerimize akademik birimlerinin belirlediği ders programı otomatik olarak tanımlanacaktır.

  • İstisnai uygulama, 2024-2025 akademik dönemi sonunda hazırlık programından programlarına geçmiş olan (mali engeli bulunmayan) ilk dönemini okuyacak öğrencilere sistem tarafından otomatik ders programı atanacak olup, e-campus sisteminden takip etmeleri gerekmektedir.

TARİHLER

16.09.2024 Pazartesi, 4. sınıf lisans - 2. sınıf önlisans ve lisansüstü öğrencilerinin güz yy ders kayıtları

17.09.2024 Salı, 3. sınıf lisans - 1. sınıf önlisans  ve lisansüstü öğrencilerinin güz yy ders kayıtları

18.09.2024  Çarşamba , 2. sınıf lisans - tüm önlisans  ve lisansüstü öğrencilerinin güz yy ders kayıtları

19.09.2024 Perşembe 1. sınıf lisans - tüm önlisans -ve lisansüstü öğrencilerinin güz yy ders kayıtları

30.09 – 04.10.2024  (Pazartesi-Cuma) Online ders ekleme- bırakma ve geç kayıt dönemi  tüm öğrenciler için.

Yönetmelik ve yönergelerimize ulaşabileceğiniz link; https://www.isikun.edu.tr/hakkinda/mevzuat/egitim

Normal ders yükü 30 AKTS kredisidir. Bitirmiş olduğu krediye göre birinci sınıf statüsündeki öğrenciler fazla ders yüküne kaydolamazlar. GNO'su 2.49 ve altında olan öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 31 AKTS kredisidir. GNO'su 2.50-3.49 aralığında olan öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 37 AKTS kredisidir.  GNO'su 3.50 ve üstü olan öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 43 AKTS kredisidir. ÇAP programındaki öğrenciler için bir yarıyıldaki en fazla ders yükü 45 AKTS kredisidir.

YAP programındaki öğrenciler için bir yarıyıldaki en fazla ders yükü 37 AKTS kredisidir; ancak GNO'su 3.50 veya üstü olan öğrenciler için Madde 14-(5) bendi uygulanabilir. ÇAP ve YAP programlarındaki öğrenciler fazla ders yüklerini ancak ÇAP ya da YAP programlarındaki derslerden alabilirler. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Madde 14)

Lisans ve Ön lisans Öğrencilerinde; F notlu dersine, dersin açıldığı ilk yarıyılda tekrar kaydolmak zorundadır. Bu yönergedeki diğer kısıtlar nedeni ile öğrencinin tüm F derslerine tekrar kaydolamadığı durumlarda, öncelikle öğrencinin öğretim programında alt yarıyıllarda bulunan dersler tekrarlanır.   Öğrenci, DD ya da DC notlu derslerini, bu yönergedeki diğer kısıtları gözeterek istediği zaman tekrarlayabilir.  CC ve üstü notlu dersler tekrarlanamaz. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf Madde 12)

Lisansüstü öğrencilerde ;Yüksek lisans programlarında CB, Doktora programlarında BB ve üstü bir not ile başarılı olunan dersler tekrar edilemez.http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-lisansustu-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi_R1.pdf (Madde 28)

Enstitü öğrencilerimizin ders seçimleri Uzaktan Eğitim ve Örgün öğretim programlarındaki farklılıklar nedeni ile Danışmanları ile iletişime geçerek ders alma süreçlerini tamamlamaları ve lee@isikun.edu.tr sekreterliklerinden bilgi almaları gerekmektedir.

Öğrencinin derslere, haftalık ders programında saat çakışması yaratmayacak şekilde kaydolması esastır. Zorunlu hallerde en fazla iki dersin birer saatlerinin çakışmasına izin verilebilir.  Çakışmalı ders programlarında, devam gereklerini yerine getirmek öğrencinin sorumluluğundadır. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf  (Madde 18)

Ders şubelerine kaydolabilecek en fazla öğrenci sayısı ve dersi alabilecek öğrenci kümesi, dersi açan programlar tarafından belirlenir. Kotası uygun olmayan derslere zorunlu hallerde öğrenci kaydı için, öğrencinin danışmanının olumlu görüşü ve dersi veren programın onayı aranır. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Madde 13)

Öğrenciler, öğretim programlarındaki derslere, yarıyıllara göre sıralandığı dizide, boşluk bırakmadan kaydolmak zorundadır. Mezuniyeti geciktirici zorunlu durumlarda ya da dizideki derslerin açılmadığı durumlarda, öğrenci öğretim programındaki üst yarıyıllardan dersleri danışman onayı ile alabilir.

(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Madde17)

Programındaki tüm dersleri, 15 ya da daha az AKTS kredisi haricinde tamamlayan öğrenciler, yarıyıl ücreti yerine kredi başına ücret öderler.  Alabileceği derslerin açılmaması ya da önkoşulları sağlamaması nedeni ile bir yarıyılda 15 AKTS kredisinden fazla ders alamayan öğrenciler kredi başına ücret öderler.

(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Madde6)

Ödeme

Mali İşler Daire Başkanlığı midb@isikun.edu.trfinans@isikun.edu.tr ile iletişime geçilmelidir.

Kayıt esnasında mali engele takılan öğrencilerimizin ücret ve ödemeler için ilk etapta Mali İşler Daire Başkanlığı finans@isikun.edu.tr;, finance@isikun.edu.tr  ile iletişime geçmesi gerekmektedir.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının bu konuda yetkisi yoktur.   

Ücret ödemelerinde, Mali İşler Daire Başkanlığı banka kontrolleri sonucunda öğrencinin sistemini açmaktadır. Ders seçimi bu süreç ertesi gerçekleşebilir.  

Ders Kayıtla İlgili Diğer Hususlar:

  • Kota Yöneticisi, Akademik Birimler tarafından yetkilendirilen, dersin kotasını belirleyen akademisyendir, süreç kotanın artırılması/eksiltilmesi e-campus üzerinden Kota Yöneticisi  tarafından yürütülmektedir. Kota artırma talebi, kota yöneticisine başvurarak yapılabilir. 
  • Ders seçimleri sırasında, tarafınıza akademik biriminizce atanmış, danışmanınız ile iletişime geçmeniz gerekir. Akademik danışmanınız öğrenci bilgi sistemi üzerinde kişisel sayfanızda yer almaktadır.

Pasif Öğrencilik

Ders seçimleri tamamlanması ertesi, ders seçimi yapmayan/mali yükümlülüğü olan, süreci tamamlamayan öğrencilerin statüsü YÖK mevzuatları gereği eğitim dönemlerine sayılarak ''Pasif Öğrenci'' statüsüne çekilecektir.

İlgili Mevzuatlar gereği pasif öğrenci statüsünde bulunan öğrencilerimiz; e-Devletten ve Üniversitemizden Belge alamazlar.  Öğrencilik haklarından yararlanamazlar.