Ortak Dersler Koordinatörlüğü

IŞIK'lı Akademik Eğitim Modeli ile, üniversitenin ilk yılında hiçbir bölüm ve fakülte ayrımı gözetmeksizin tüm öğrencilerimize

  • İnterdisipliner bir anlayış içinde,
  • Kendi alanları dışında kalan çalışma alanlarının bilgisini aktaran
  • Karmaşık problem çözmek için gerekli olan çoklu düşünme yetisini kazandıran
  • Yaratıcı düşünme becerisini veren
  • Stratejik planımızda öngörülen çeviklik, uyum ve direnç kapasitesini sağlayan
  • Gerçek yeteneklerini bulmalarını öngören
  • Evrensel üniversiter bilgiyi aktaran bir eğitim sunuyoruz.
Üniversite Ortak Dersleri ve Ders Tanımları

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ilk döneminde, Osmanlı İmparatorluğu’nda devlet ve toplum yapısının genel özelliklerine değinilmekte ve ardından esas olarak modernleşme sürecinin başlangıcından Birinci Dünya Savaşı’nın sonuna dek uzanan dönemi kapsamlı bir biçimde ele alınmaktadır. Bu çerçevede, özellikle Osmanlı reform ve merkezileşme hareketleri ile bunların Türkiye Cumhuriyeti’ne devrettiği mirasa odaklanılmaktadır.

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ilk döneminde, Osmanlı İmparatorluğu’nda devlet ve toplum yapısının genel özelliklerine değinilmekte ve ardından esas olarak modernleşme sürecinin başlangıcından Birinci Dünya Savaşı’nın sonuna dek uzanan dönemi kapsamlı bir biçimde ele alınmaktadır. Bu çerçevede, özellikle Osmanlı reform ve merkezileşme hareketleri ile bunların Türkiye Cumhuriyeti’ne devrettiği mirasa odaklanılmaktadır.

İki dönemlik ders olarak planlanan dersin ilk döneminde, Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketlerinin edebiyatımıza yansıması seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi hedeflenmektedir.

Türkçe dersinin ikinci döneminde, Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketlerinin edebiyatımıza yansıması seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi hedeflenmektedir.

*CORE 0101, CORE0102, CORE0103 ve CORE0104 dersleri Türkçe verilmektedir

İki dönemden oluşan ders, uluslararası öğrencilerimize Türkiye’nin ekonomik, sosyal ve politik tarihini tanıtmayı hedeflemekte ve bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan tarihteki siyasal, ekonomik, toplumsal ve politik süreçleri uluslararası öğrencilerimize aktararak, asıl uzmanlaşmak istekleri alandaki fakülte derslerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dersin ilk döneminde, Osmanlı İmparatorluğu’nda devlet ve toplum yapısının genel özelliklerine değinilmekte ve ardından esas olarak modernleşme sürecinin başlangıcından Birinci Dünya Savaşı’nın sonuna dek uzanan dönemi kapsamlı bir biçimde ele alınmaktadır. Bu çerçevede, özellikle Osmanlı reform ve merkezileşme hareketleri ile bunların Türkiye Cumhuriyeti’ne devrettiği mirasa odaklanılmaktadır.

Dersin ikinci döneminde, öncelikle Milli Mücadele ve Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci tartışılmaktadır. Daha sonra Cumhuriyet’in kurumsallaşmasını ve çok partili sistemin temel dinamiklerini ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimini diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

İki dönemlik ders kapsamında, uluslararası öğrencilerimize günlük yaşamda ihtiyaç duyacakları temel seviyede Türkçe öğretmek hedeflenmektedir.

**CORE1001, CORE1002, CORE1003 ve CORE 1004 derslerinde eğitim dili İngilizcedir ve bu derslere sadece eğitim dili İngilizce olan bölümlerde eğitim gören uluslararası öğrencilerimiz kaydolabilirler

CORE kodlu derslerde eğitim dili İngilizce, ORDE kodlu derslerde eğitim dili Türkçedir. İngilizce eğitim veren bölümlere kayıtlı öğrenciler CORE kodlu ortak dersler, eğitim dili Türkçe olan bölümlere kayıtlı olan öğrencilerimiz is ORDE kodlu derslere kaydolurlar.

 

Bu dersin başlıca amacı, öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmaktır. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.

Bu dersin başlıca amacı, kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, öğrencileri verimli olacakları alanlara yönlendirmektir.

Dersin amacı, öğrencilere disiplinlerarası bir yaklaşımla ve yaratıcı düşünme yöntemleriyle karmaşık problemlerin çözümü konusundaki beceri ve yetkinliklerin temel düzeyde kazandırılmasıdır. Dersin sonunda, öğrenciler yaratıcı becerilerini tanıyıp geliştirebilecek, karmaşık problemlerin çözümü ve yaratıcı düşünme yöntemleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olacak, bir takım halinde çalışma yetkinliğine sahip olacaklardır.  

Ders, edebiyat, sinema, sanat, mimari, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzeri alanlardaki önemli eserlerin akademik olarak incelenmesini hedeflemektedir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca  incelenen başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

“Doğa, Bilim, İnsan I”, öğrencilere bilimsel düşünceyi öğrenme merakını ve arzusunu sağlamayı ve fiziksel, kimyasal ve biyolojik bilimlerin bazı temel kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin bilim farkındalığını geliştirir ve onlara daha yüksek düzeyde bilimsel okuryazarlık elde etmeleri için katkı verir. Eleştirel düşünmeyi ve problem çözme becerilerini geliştirir.

“Doğa, Bilim, İnsan II”, öğrencileri bilim ve doğal dünya hakkında sorgulayıcı bir öğrenme arzusu ve merak geliştirmeleri doğrultusunda teşvik etmeyi ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, doğanın temel kanunlarını tanıtır ve öğrencilerin bilim ve teknolojinin hayatımızı nasıl etkilediğine dair farkındalığını arttırır. Öğrencilerin bilimsel okuryazarlığını geliştirir ve onları bilimsel bilgi ve becerilere değer vermeye sevk eder.

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır.

Bu dersin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. “Toplum”, “Güç”, “Kaynaklar” ve “Birey” başlıklı dört modül şeklinde düzenlenen bu ders, öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedeflemektedir. 

Ders, etik, hukuk ve sosyal normlar çerçevesinden insanın toplum içindeki davranışlarının nasıl düzenlendiğine dair anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Birey, vatandaş ve topluluk üyesi olmayı ve bunların yükümlülüklerini ortak yaşamın nasıl oluşturulduğunu ve yönetildiğini tartışmak üzere ele almaktadır.

Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

Duyurular

Etkinlikler

Güncel etkinlik bulunmamaktadır.

Etkinlikler