Hakkında


Işık Üniversitesinde Kalite Yönetimi Çalışmaları Akreditasyon, Kalite Güvencesinin sağlanması ve Bologna Süreci ile ilgili birimlerde yapılan çalışmaların tümünü kapsamaktadır. Kalite Yönetimi çalışmaları Rektör’ün başkanlığında ve Kalite Koordinatörünün koordinatörlüğünde tüm paydaşların katılımı ile yürütülmektedir.

Kalite Koordinatörlüğü, Işık Üniversitesi’nin kalite güvencesinin sağlanmasında kalite politikalarının; kurumun misyon, vizyon ve değerleri doğrultusunda eğitim, araştırma, yönetim ve topluma hizmet faaliyetlerinin toplam kalite yönetimi anlayışı ile sürekli iyileştirme esaslı olarak paydaş katılımı ile yürütülmesini koordine etmek amacıyla Rektör’e bağlı olarak çalışır. 

ışık

Kalite Koordinatörlüğü Biriminin Kalite Komisyonuna destek olduğu konular:

  • Üniversitede kalite kültürünün geliştirilmesini ve yaygınlaştırılması; bu amaçla eğitim ve benzeri faaliyetleri planlanması, 
  • Üniversitenin iç ve dış kalite güvence sistemlerinin kurulması çalışmaları, 
  • Birim kalite komisyonlarının koordinasyonu ve faaliyetlerinin izlenmesi, 
  • Gerekli hallerde geçici süreli alt çalışma grupları ya da komisyonlarının kurulmasının önerilmesi, çalışmalarının koordine edilmesi, 
  • Mevcut iş süreçlerinin tespiti, izlenmesi ve iyileştirilmesi, 
     
  • Dokümantasyon alt yapısının oluşturulması,
  • Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içerisinde, Üniversitenin akademik ve idari birimlerinin ölçülebilir hedeflerinin ve performans göstergelerinin periyodik olarak izlenip raporlaması,
  • Programların TYYÇ ile ilişkili program ve öğrenme kazanımlarına bağlı olarak yapılandırılması ve akreditasyon sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi,
  • İç ve dış paydaşların beklenti ve geri bildirimlerinin izlenmesinde; akademik personel, idari personel, öğrenci ve mezun memnuniyet anketlerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi çalışmalarının tasarlanması, uygulanması ve raporlanması,
  • İç ve dış değerlendirmeye ilişkin raporların kamuoyu ile paylaşılması
Kalite Politikası

Işık Üniversitesi'nin kalite politikası; kurumun misyon, vizyon ve değerleri doğrultusunda eğitim, araştırma, yönetim ve topluma hizmet faaliyetlerinin tüm paydaşlar tarafından benimsenen toplam kalite yönetimi anlayışı ile sürekli iyileştirme esaslı olarak yürütülmesidir.